makro (WoW)

makro (WoW)

Makro: En makro er et lite skript som brukes til a kombinere flere handlinger i en enkelt knapp, med potensial for en (begrenset) mengde intelligent valg uten spillerinngang.

Typer makroer.

Makroer er delt inn i to sett; Generelle makroer, som deles over hele kontoen din, og tegnspesifikke makroer, som bare kan brukes av din nav rende tegn. Hvert sett har en grense pa 16, for totalt 32 potensielle makroer, og hver makro har en grense pa 256 tegn.

Min forste makro.

A lage en makro i World of Warcraft er enkelt! Bare trykk Escape-tasten til menyen Spillalternativer vises, og klikk deretter pa Makro-knappen. Klikk pa «Ny» -knappen nederst i Makro-ruten, velg ikonet du vil ha makroen til a bruke, sa vel som navnet og du er klar til a begynne a skrive!

For vart eksempel skal vi lage en enkel makro som vil bruke en / say-kommando til a snakke og ogsa bruke en emote-handling. Navngi makroen din «Hello World» og velg hvilket ikon du vil ha, og trykk sa bra. Klikk pa tekstboksen nederst i Makro-panelet og skriv inn folgende: Dra makroen til handlingslinjen og trykk den, og du vil fortelle verden hallo og begynne a danse. Gratulerer, du har nettopp laget din forste makro! Ja, det er sa enkelt.

Skrive en makro.

Makrokommandoer.

Makrokommandoer er nyttige slash-comamnds du kan legge inn i makroer (eller din chatbar!) For a gjore spillet utfore visse handlinger for deg. Kombinert med makrobetingelser kan du lage nyttige makroer for a utfore et stort antall oppgaver for deg.

Cast og bruk.

Hjertet og sjelen til de fleste makroer, kommandoene Cast and Use lar deg bruke staver, evner og gjenstander nar betingelsene er oppfylt. Det er ingen grense for antall betingede sjekker som / casting-kommandoen kan gjore, men det vil stoppe ved den forste evnen den ser som overgar de betingede kontrollene for a bruke den.

Cast Sequence.

En veldig kraftig, men begrenset funksjon, Cast Sequence, lar deg fortelle makroen a bruke forskjellige evner i en bestemt rekkefolge. I motsetning til / cast, er det bare en enkelt betinget sjekk ved starten av makroen; Kommandoen vil ikke tillate deg a omga deler av sekvensen hvis visse betingelser ikke er oppfylt. Mer til punktet vil det «fryse» pa hvert trinn til det trinnet kan fullfores, snarere enn a omga det. Hvis en evne har en nedkjoling eller hendelsen utloses (for eksempel Overmakt), vil den henge pa det trinnet i sekvensen til den kan utfore den kommandoen.

Dette reduseres delvis av muligheten til a bruke reset = taggen, som vil fore til at castsequensen gar tilbake til firkantet pa bestemte arrangementer – mal for malendringer, bekjempe nar du forlater kamp, eller bare et tall for et visst antall sekunder. Disse kan kombineres; for eksempel vil ‘reset = target / combat / 3’ tilbakestille makroen til trinn 1 hvis du endrer mal, forlater kamp eller over tre sekunder, uten a bli aktivert. Dessverre, den tidsbaserte tilbakestillingen av Castsequence-knappen gar av, hvor mye tid det har gatt siden du slo pa knappen, ikke siden den sist kastet et angrep i sekvensen. «Inaktiv timout» i stedet for en aktiv timer, kombinert med de andre begrensningene pa Cast Sequence, gjor det mye mindre verdifullt enn det kunne v re; Som det er, er verktoyet ekstremt nyttig, spesielt for Hunters prover a perfeksjonere sin skuddrotasjon.

Gjor tilfeldig.

En enkel funksjon, dette vil tilfeldigvis bruke en av evnene i listen hver gang du bruker knappen. Som castsequence er bare en betinget sjekk tillatt – det vil enten velge et av de tilfeldige valgene, eller ingen i det hele tatt. Nyttig for brute-tvingende hendelser eller for a utfore en tilfeldig handling, for eksempel a velge en annen montering for a bruke hver gang.

Stopp makro.

Hvis denne kommandoen overgar betingede kontroller, vil den stoppe makroen fra a fortsette videre. Dette kan brukes i stedet for konstant betinget kontroll for a opprette en If- & gt; Then-funksjonalitet, da det ikke vil bli tilgang til makroen, uten a stoppe Stoppmakroens betingelser.

Malfunksjoner.

Disse kommandoene brukes til a endre ditt nav rende mal eller fokusmal. Retningslinjene / malpartiet / raid / fienden er funksjonelt identiske med tab-targetting.

Buff Funksjoner.

Disse kommandoene brukes alle til a avbryte visse buffs. Du kan faktisk bruke / avbryte Black War Raptor for a avbryte din mount (eller / cancelbuff Dire Bear-form), men funksjonene / avbryt og / eller demonteringsfunksjonene vil alltid velge din shapeshift eller mount for a fjerne. / demontering er spesielt nyttig med en tilfeldigmontert makro.

Makrobetingelser.

Makrobetingelser brukes til a etablere parametrene der kommandoene du bruker, vil aktivere. For eksempel,

/ cast & # 91; skade & # 93; Skyggeord: smerte; & # 91; hjelp & # 93; Kraftord: Skjold.

Vil kaste Shadow Word: Smerter hvis malet ditt er uvanlig, og Power Word: Shield hvis malet ditt er vennlig. Alle betingelsene kan ogsa omvendes med et prefiks av nei – for eksempel, skade & # 93; (er malet mitt uvennlig) og & # 91; nohelp & # 93; (er malet mitt ikke vennlig) er funksjonelt identisk.

Mal er ikke en sann betinget, men en modifikator for makroen. Som standard evalueres alle malrettede betingelsene pa ditt nav rende mal, og hvis ekte staver vil bli brukt mot malet ditt (hvis aktuelt). Ved a bruke malmodifikatoren kan du imidlertid endre malet for makro – & # 91; malet & # 61; fokus & # 93; vil revurdere alle betingelsene basert pa fokuset, & # 91; target & # 61; self & # 93; wlll bruker spilleren som mal, og & lt; target & # 61; pet & gt; vil bruke ditt eget kj ledyr. I tillegg kan du legge til et hvilket som helst antall malmal suffiks; & lt; target & # 61; focustargettarget & gt; vil malrette mot malets mal for mal. Enhver gyldig UnitID (se tabell) kan brukes med malkommandoen.

Targeting Conditionals.

Alle malrettingsbetingelser kan omdirigeres med malet = funksjonen. Som standard evaluerer de imidlertid mot ditt nav rende mal.

Personlige betingelser.

Alle personlige betingelser kan ikke omdirigeres med malet = funksjonen, og vil alltid bli vurdert basert pa din nav rende status.

Miljobetingelser.

En delmengde av personlige forhold, disse kan heller ikke omdirigeres med malet = funksjonen og vil alltid bli vurdert basert pa din nav rende status.

Bruke elementer.

Det er mange mater a bruke makroer pa / bruk elementer i makroer. Den enkleste maten a gjore det pa er a / bruke varenavn, for eksempel / bruk Runic Healing Potion ‘. Dette er grei og enkelt brukt i mange makroer. Ogsa hvis du bruker dette med utstyr som pyntegjenstander, vil det forsoke a utstyre det og fore til en intern nedkjoling for elementet. Legg merke til om du er i kamp, vil den ikke utstyre det med mindre det er et vapen. Det er mulig a bruke elementer utstyrt med / bruk nummer. Sporet er nummerert ingame og kjeder er de mest brukte pa denne maten, for eksempel / bruk 13 eller / bruk 14 henholdsvis til toppsom og bunnsom. / bruk kan ogsa brukes med en tilsvarende gjenstand i vesken din etter spor. Hver veske har en tallverdi fra 0 til 4, og starter med ryggsekken som gar fra venstre til hoyre. Makroer antas nar du bruker to tall som er adskilt av mellomrom, refererer du til en veske i stedet for en lagerplass. Det sekund re nummeret tilsvarer den faktiske sporet i posen som begynner med 1 og gar helt til siste nummer i posen. Den 1 sporet er alltid den hoyeste venstre mest spalte i posen og fortsetter a ga til hoyre og gar til neste rad og gjentar til slutten av posen. Sa en 16-slipspose ville se slik ut:

For eksempel, la oss si at du vil bruke mat som er i 4. plass i den tredje posen din. Sa siden det er din 3. pose, vil det v re veske nummer 3 (ryggsekk + veske + veske + veske + veske) og det er den fjerde sporet du vil / bruker 3 4 a spise maten du har i sporet.

Vesker.

Den nav rende listen over varelager og tallene deres er som folger:

Makro triks.

Nar du velger ikonet for makroen din skal du bruke, hvis du velger ‘?’ ikonet makroen vil bruke ikonet for evnen den ville bruke i den situasjonen. Ekstremt nyttig for Castsequence-makroer, fordi det vil oppdateres ved hvert trinn for a gi deg en visuell indikasjon pa hvor i sekvensen makroen er, og bare ren nyttig.

Vis og Showtooltip.

De spesielle #show- og #showtooltip-funksjonene lar deg tilpasse utseendet pa makroen din ytterligere. #show lar deg endre utseendet pa makroen til a speile en annen stave, evne eller til og med et element, for eksempel en bonn av fortrolighetsmakro som viser antall hellige stearinlys igjen i beholdningen. #showtooltip er identisk med #show, bortsett fra at det ogsa endrer verktoytipset til makroen for a matche det du legger bak det. I tillegg kan du forlate omradet etter #show eller #showtooltip blank for a fa det til a vise navnet / verktoytipset for den overste makrofunksjonen, ligner pa hvordan? ikonet fungerer.